Çimento ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği Genel Kurulu Gerçekleştirildi


Çimento ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği Genel Kurulu Gerçekleştirildi


BAŞKANIN MESAJI

Saygıdeğer Üyelerimiz,

 Avrupa kıtasından Amerika kıtasına, Orta Doğu Ülkelerinden Afrika ülkelerine kadar geniş yelpazeyi kapsayan 200 ülkeye ihracat gerçekleştiren Çimento ve Toprak Ürünleri Sektörü, Türkiye’nin toplam ihracatından yaklaşık %3 pay almaktadır. 2010 yılında %3 artış göstererek 3,3 milyar $’ı aşan sektörün toplam ihracatından en fazla pay alan alt sektör %34 ile çimento sektörü olmuştur.

 Üretimde Avrupa birincisi ve dünyada Çin, Hindistan ve ABD’den sonra dördüncü olan Türk çimento sektörü, Çin ve birçok Güney Doğu Asya Ülkesini geride bırakarak ihracatta dünya genelinde birinci sırada yer almıştır. 2010 yılında 1,1 milyar $ ihracat gerçekleştiren Türk çimento sektöründe en önemli ihraç pazarları Irak, Suriye, Libya, Mısır ve İtalya olmuştur.

 Sektörün bir diğer ana mal grubu olan seramik sektöründe ihracat geçen yıla kıyasla %16 artış kaydederek, 838 milyon $ olarak gerçekleşmiştir. Seramik sektöründe en fazla ihracat gerçekleştirilen ülkeler Almanya, İngiltere, İsrail, Fransa ve Kanada olmuştur. Seramik sektörünün en önemli alt mal grupları ise toplam sektör ihracatından aldığı %56 payla seramik kaplama malzemeleri ve %19 payla seramik sağlık gereçleridir. Türkiye, seramik kaplama malzemelerinde dünya genelinde üretimde dokuzuncu, ihracatta da dördüncü sırada bulunmaktadır. Avrupa’da ise hem üretimde hem de ihracatta İtalya ve İspanya’dan sonra üçüncü ülke konumundadır. 21 milyon adedi geçen üretim kapasitesine sahip olan seramik sağlık gereçlerinde ise Türkiye, miktar bazında dünyanın üçüncü, Avrupa’nın ise en büyük ihracatçı ülkesidir.

Ülkemiz cam sektöründe ise lider konumda olan kuruluş, düzcamda dünyada 7., Avrupa’da 4. sırada; cam ev eşyasında dünyada 3., Avrupa’da 2. sırada; cam ambalajda ise dünyada 5., Avrupa’da 4. sıradadır. Söz konusu firma dünya cam üretiminin yaklaşık %3’ünü gerçekleştirmektedir. Özellikle, toplam ihracatının %60’ını oluşturan cam ev eşyası konusunda uzmanlaşan Türk cam sektörünün pazarları arasında, başta Almanya, İtalya, Fransa, İngiltere ve İspanya olmak üzere AB ülkeleri, ABD ve Orta Doğu ülkeleri önde gelmektedir. 180’den fazla ülkeye ihracat yapan ve gerek Avrupa gerekse dünya genelinde önemli bir yere sahip olan Türk cam sektörünün ihracat değeri 1 milyar $’a yaklaşmıştır.

 Türkiye'nin önümüzdeki 3 yılda ortalama %5 büyümesi beklenirken, inşaat sektöründeki büyümenin %8'in üzerinde olması tahmin edilmektedir. Asya-Pasifik bölgesinden sonra inşaat sektörünün en hızlı büyümesinin beklendiği ülke Türkiye'dir.

 Avrupa'da krizin etkileri nedeniyle, üretimin bir bölümü diğer bölgelere kayarken, Türkiye yerini daha da sağlamlaştırma fırsatını yakalamış durumdadır. İşte bu noktada küresel krizin etkilerini mümkün olan en aza indirmek için inşaat sektörünün büyük payı olacaktır. Sektör olarak hedefimiz; yeni pazar fırsatlarını en iyi şekilde kullanarak ihracatı artırmak olacaktır.

 2010 yılı boyunca gerek şahsım gerekse diğer Yönetim Kurulu üyelerimizce sektörel tüm ilgili Kurum ve Kuruluşlar nezdinde Birliğimiz temsil edilmiş ve üyelerimizin sorunlarına çözüm aranmıştır. Sektörde faaliyet gösteren firma temsilcilerinin katılımlarıyla 2023 ihracat stratejisi kapsamında sektörümüz adına gerekli çalışmalar gerçekleştirilmiştir.

Ayrıca, Birliğimiz bünyesinde Seramik Tanıtım Grubu’nun çalışmaları hızla devam etmektedir. Seramik Tanıtım Grubu Türk seramiğinin yurt dışındaki imajının yükseltilmesi amacıyla başarılı çalışmaları hayata geçirerek, hedef ülkelerde ihtisas fuarlarına katılmakta, ticaret ve alım heyetleri düzenlemekte, yabancı sektörel dergilere ilan vermekte, pazar araştırmaları yapmakta ve diğer tanıtım faaliyetlerini sürdürmektedir. Özellikle A.B.D., Almanya, B.A.E. ve İtalya’da gerçekleştirilen fuarlarla Türk seramiği adını dünyaya duyurmaktadır.

 2010 yılında Birliğimizce yürütülen faaliyetlere ve çalışmalara ilişkin detaylı bilgiler Faaliyet Raporu’nda, önümüzdeki dönem için planladıklarımız ise 2011 Çalışma Programı’nda yer almaktadır.

 2010 yılında Birlik olarak amacımız, sektörümüzü daha da başarılı kılacak ve sorunlarına çözüm arayacak çalışmaları her geçen gün daha iyi bir biçimde yapmak olmuştur.

 Yükselen pazarlardaki olumlu ekonomik gidişatın 2011 ve hatta 2012 yıllarında da devam edeceğini umuyor, sektörümüz ve tüm Türk ihracatçıları için bereketli bir yıl olmasını diliyorum. 

   Saygılarımla

  Ali ÖZİNÖNÜ

              Orta Anadolu Çimento ve Toprak Ürünleri

                               İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı

Çimento ve Toprak Ürünleri Sektörü 2010 Faaliyet Raporu ve 2011 Yılı Çalışma Programını İndirmek İçin Lütfen Tıklayınız

Çimento ve Toprak Ürünleri Sektör Raporunu İndirmek İçin Lütfen Tıklayınız


Önceki Haber Sonraki Haber